lördag 23 maj 2009

L.A

Nu befinner vi oss i L.A. Kom i förrgår och här har vi det toppen! Checkade in på ett superfint hotell som hade ett halvapriset erbjudande. Det är känt för sina sköna sängar (zzzzzzzzzz) och för deras fina restarang som ligger på 17:e våningen. Vi käkade på den när vi kom hit och utsikten var verkligen fantastisk. Maten likaså.
Det är ett minus med detta hotell och det är minibaren på rummet. För det första höll Robban på att smaska i sig världens minsta KitKat för 3 dollar när vi kom hit eftersom den såg så god ut. För det andra vaknade jag igårnatt av att jag drömt om att jag befann mig i öknen utan vatten. Var bara tvungen och väcka Robban och fråga om jag fick köpa en flaska. En liten flaska vatten för 4 dollar... Dyrt. Nu har vi iaf köpt på oss vatten så det räcker och blir över. Lite chips har vi köpt också. Ingen minibar här inte.

Igår var vi på Universal Studios HELA dagen, från klockan 11 till klockan 19. L.A har verkligen visat sig från sin bästa sida och nu har vi över 25 grader. Det gillar vi! Universal Studios var verkligen häftigt. Äkta föremål från filmer som Jurassic Park, Mumien, Fast and the Furious, Tillbaka till framtiden, Desperate Housewives osv finns här. Vi åkte bland annat på en guidad tur som tog ca 50 minuter där vi fick se riktiga studios, vara med i specialeffektsscener, se kulisser och åkte in på uppbyggda gator gjorda för inspelningar. Bland annat åkte vi genom Desperate Housewives kvarteret och det tyckte jag var coolt! Det kvarteret har också använts i Lassie- och Beethovenfilmerna.

Universal Studios hade verkligen ALLT. Berg och dalbanor till exempel. Vi åkte alla men en som hette Mumien var helt galen! Först fick man åka framåt i superhög hastighet, upp och ner i branta stup. När man trodde att det var över fick man åka samma tur baklänges! Hela tiden var det kolsvart förutom några småljus lite här och där samtidigt som världens hemskaste röst skrikpratade. Vad vi inte visste var att de tog kort under färden som man kunde köpa. Jag och Robban är övertygade om att vårt kort kommer att vara ett utställningsexemplar så småmingom. Robban gallskriker med världens största gap och hår som står rakt bakåt. Jag biter ihop tänderna till världens största flin och blundar allt vad jag kan samtidigt som håret står rakt upp. Var vänlig notera att det inte är ett flin av glädje utan av panik! Haha, kul var det iaf! När vi åkte hem tog vi en tur förbi Hollywood, Melrose och Rodeo Drive. Hollywood med stjärnorna gjorde oss lite besviken. Så mycket att se är det faktiskt inte. Skabbiga gator med mycket konstigt folk. Ingen gala där inte. Melrose var däremot häftigare att se.

Idag ska vi ner på Santa Monica beachen och ta det lugnt i solen. För er som inte vet det så är det på den stranden på Baywatch spelades in! Mitch and Summer here we come!

3 kommentarer:

caroline häggstöm sa...

Åhh, har aldrig varit in på er blogg förut. GUD va kul det var att läsa allt! Jag satt och skrattade och fick rysningar hela tiden, upplever resan tilsammans med er fast här hemifrån och delar alla upplevelser och minnen med er! Kul att ni har det bra, och att vädret är med er. Stannade ni vid Hearst Casle? ha det fortsatt underbart på er semester, vi ser ram emot att höra allt när ni kommer hem. Glöm inte at bege er till de höa karusellerna när ni kommer til Viva Las Vegas!! KRAM

Linda sa...

Var är ni? Är ni vid liv, det är så tyst från er?Skrämde upp Ruthi på jobbet och skojsade att ni blivit rånmördad!Usch vilket bissart skämt va? Längtar efter lilla Anna. Kramen.

Jenny sa...

Hej!
Verkar som ni har en toppenresa. Jag är väldigt avis...
Hoppas vi kan ses snart när ni kommer hem så jag för höra allt om hur ni har haft det.
Kram Jenny

PS. Mats och Elly hälsar.