torsdag 21 maj 2009

Längs Highway 1.......

Vi lever! Igår hade vi inte internet på rummet därav vår osynlighet! Igår började vi dagen med att säga hej då till San Francisco och hann både med Fishermans Wharf och Pier 39+den kurvigaste och den brantaste backen. Det var kul att turista lite till då både jag och Robban gillade San Francisco. Efter mycket letande efter en toalett (Jag höll på att kissa på mig!!!) började vår resa på highway 1. Vilken upplevelse! Både jag och Robban är övertygad om att detta är det vackraste vi någonsin sett. Man kan inte föreställa sig hur fint det verkligen är. Europa kan slänga sig i väggen med sina berg i Schweiz och Österrike. Det här går inte att jämföra.
Resan igår gick faktiskt bra men måste säga att vi åkt in och ur dåligt väder. Längs med kusten är det rätt disigt väder och ganska kallt. Inåt landet är det betydligt bättre. Robban är så himla duktig och kör hela tiden. Jag vågar mig inte riktigt på dessa motorvägar med en automatväxlad bil. Som tur är vet jag att han tycker att det är roligt att köra vår fina bil. Vi har döpt den till Calli efter California. Iaf, back to highway 1. Vi bestämde oss för att åka på och hamnade någon timme utanför Santa Barbara igår. Tog in på ett hotell vid 22 när highway 1 med sina stup, höga berg och klippor kändes lite farligt. Vi hamnade nämligen i totalmörker när solen gått ner. Hotellet som vi tog in på hette Madonna Inn och var faktiskt riktigt häftigt! Inget rum var det andra likt och man bodde liksom som i en egen svit, en slags lägenhet kan man säga.
Imorse checkade vi ut och fortsatte färden mot Santa Barbara och nu är vi här! Idag har vi hyrt en tandemcykel och cyklat runt här i stan en hel del. Shoppat en massa och ätit gott. Det blir lätt så när det är lite dåligt väder. Tandemcykeln gick iaf som en dans. Vi råkade dock vara inne i stan lite för länge och fick snabbcykla tillbax för att hinna lämna cykeln innan stängning. Vi lyckades dessutom köra fel och fick cykla ännu fortare. Jag som satt i bak hann inte riktigt med Robbans långa ben så mina stackars små gick runt runt runt. Tillslut var jag tvungen att ropa att han måste sakta farten. Vi hann iaf och gick in och käkade mat på närliggande restaurang. Inkastaren skrattade lite när hon såg oss och frågade om det var vi som var ute och cyklade nyss. Hon funderade säkert när två svettiga personer kom i full färd först åt ena hållet och lika fort tillbax åt andra hållet! Nu är vi på hotellet och ska snart gå och sova. Vi gick in och kikade på vädret på nätet och det ser ut som det är bättre vid Los Angeles iaf. 25 grader är faktiskt helt ok! Tack för era kommentarer! Vi blir superglada! Gooood night Santa Barbara!

1 kommentar:

Linda sa...

Nä men är det Urban och polarna som ligger och softar.... knubbiga och goa killar. Skulle vara nåt att kyssa på truten!