torsdag 21 januari 2010

Dator problems

Ok hörrni, det är roligt nästan jämt. Nu har min dator fått för sig att strejka. Närverkskortet är paj igen och batteriet ska vi inte prata om. Det håller i max 20 minuter när jag inte har någon sladd i. Jag har haft min dator i snart tre år. Håller de inte längre? Antingen köper jag ett nytt batteri för 1000 kr och ett nytt nätverkskort för 700 kr. Det betyder 1700 kr. Dock ska man komma ihåg att datorn var inlämnad för mindre än ett år sen med samma fel. Eller så köper jag en helt ny dator. Det betyder dyra pengar men kanske är det som krävs för att inte förlora hur mycket pengar som helst i det långa loppet? Tuffa tider med tuffa i-landsproblem. Helst vill jag ha en MacBook också. Detta pga snyggheten. Jag älskar hur Mac designar sina grejer. Fin både på utsidan och insidan. Jag har dock en smart kille och han har förklarat många nackdelar med Mac och jag håller med honom. Är de kompatibla med virusprogram och hur gör man när de tokar sig? Hmm, hur tycker ni att jag ska göra?

Nu: En STOR kopp K med mjölk.

Puss A

2 kommentarer:

Belma sa...

hahahha vad jag skrattar...pga min felläsning. jag läste "hur gör man när de torkar sig" ..och då tänkte jag varför ska en Mac torka sig...hahhah. fredagströtthet

Anna och Emma Larsen sa...

Hahaha! Jaaa, hur en Mac torkar sig vet inte jag heller. Jag vet bara hur den funkar och jag är SUPERNÖJD!

Vi ses imorn kompis! Kram!