tisdag 19 maj 2009

Day 2

Nu kära vänner ska ni få höra vad vi har gjort idag. Om vi hade varmt igår så kan jag bara meddela att det var PRECIS tvärtom idag. Herre min je vad vi har frysigt! Vi vaknade pigga och glada klockan 04.40 imorse men som tur var lyckades vi somna om. Klockan 7 var vi iaf överens om att vi inte kunde sova längre. Vi klädde glatt på oss shorts och t-shirt för att gå och äta frulle. Vände i receptionen när vi kände isvindarna. Blev jeans idag OCH tröja. Till frukost blidde det omelette för mig. Biff med ägg+potatis+bröd för Robban. Vi hade liiiite svårt att förstå menyn på stället som vi var på, därav Robbans megafrukost. Började iaf dagen med en riktig shoppingtur. Spana in våra inköp från idag och igår:

Vi (eller iaf jag) skulle kunna ha köpt hur mycket som helst. Kepsen med Spiderman är till min kusin Liam som snart fyller fem. Tror den passar honom eller vad säger du Emsi?

Näst på tur stod ett besök på Alcatraz. Coooolt ställe där vi gick med varsina små usb-minnen med en inspelade guidad tur. Synd på vädret bara.


Kvällen avslutade vi på en Kinarestaurang och delade på en flaska vin. Den satte tydligen sina spår för Robban ligger redan och snarkar brevid mig. Det betyder att det är jag som får stå för planerna av vår forsatta resa imorn. Vi har nämligen ingen aning om vart vi ska! Google nästa men vi vet att vi ska mot L.A iaf. Det är faktiskt det här med att vi tar dagen som den kommer som är det roligaste med denna resa!

Goood morning Sweden!

Puss A

1 kommentar:

Mamma sa...

Roligt att ni har det bra och skönt att höra att ni njuter av er semester. Leim kommer bli jätteglad för kepsen. Det såg jättehäftigt ut på alcatraz, vilken upplevelse! Vi längtar efter er! Tusen pussar och kramar! /Mamma