tisdag 7 april 2009

Hemmet

Jahapp, då var det helt plösligt tisdag. Eller som Robban sa imorse:
-Egentligen är det faktiskt onsdag idag eftersom att vi är lediga på fredag.
Holy friday!

Hur som helst, här på jobbet är det fullt ös idag. Massor med besökare samtidigt som jag hjälper till med en skrivgrej. Kul kul!

Igår åkte tapeterna i hallen upp. Nästan hela hallen är färdig nu. Det blir SÅ himla snyggt! Jag är verkligen helnöjd och vill bara hem idag. Jag köpte dessutom supernsygga lampor och blommor till köket igår så nu börjar Centralvägen 21 likna ett hem på riktigt. Jag älskar vårt hus!

Jag är dessutom ute efter något snyggt till utetrappan. Kanske en kruka i sten eller plåt? Men vad ska man egentligen ha för blommor? Jag tycker att det är snyggt och varva blommor i samma kruka tillsammans med murgröna. Kan man ha det ute när det börjar bli lite varmare förresten?

Puss A

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna!
Vilket fint hus du har, stora vita fina krukor i köket har jag lagt märke till. Tog en snabbis till Owes i helgen Ubbe jag och barnen. Sedan tog vi oss en utflyktssväng mot Hagaström och hamnade hos er. Penseér är fin fint till våren lägg gärna till en murgröna i krukan de är jättehållbara tål oxå frost. / Lindos

Anna och Emma Larsen sa...

Hej Linda!
Vad kul att du tog dig en svängom, synd att du inte kikade in och sa hej :) Tyvärr hade jag nog inte fått upp våra NYA snygga vita krukor och nya lampor i köket då.
Kommer du och äter lurre med mig imorn då? Längtar efter Lindsey!

Jag ska ta dig på orden och plantera lite murgröna och några penséer!
Kramis!

Frida sa...

Jag är en pelargon älskare så jag röstar på det! Mårbacka pelargon! Såå fina! Och så tycker jag det är fint med stenar på trappen, bara en eller två bredvid en kruka.. Finns fina att köpa som det står nåt på.. En tur sten som vaktar huset kanske =) Hoppas allt är bra med dig, det verkar så! Kram Frida

Frida sa...

Litet tips på en inrednings sida, tror att det är Annas smak på grejerna!
Fina betongstenar har dom!

http://www.perlanliving.se/

Anna och Emma Larsen sa...

Hejsvejs Frida!
Vad roligt att du fortfarande kikar in på bloggen även om den har varit nedlagd ett tag. Nu är jag iaf tillbax med ny energi!

Ja, stenar är supersnyggt!! Det håller jag med dig om. Lutar åt att det blir nåt sånt... Men vad tycker du, jag har två vita lyktor, en stor och en mindre. Den ena står precis vid dörren och den andra på ett trappsteg. Hur många krukor ska jag då ha och vart ska jag ha dem? Vi har ju en stor farstubro liksom...

Har kikat in på sidan och du hade rätt, jag tycker att det fanns en massa fint där!

Hoppas att du också mår bra trots detoxkuren ;)

Kram i massor!

Frida sa...

Ja jag saknade er ett tag, kul att du har fått ny energi så du orkar blogga! =) Förstår att du har mycket att stå i med hus o allt!

Less is more tycker jag i inredning så en eller två blomster kanske.. Men kan inte riktigt säga hur du ska placera när jag inte riktigt vet hur det ser ut.. Väntar ju fortf med spänning på bilder på facebook!! =)

Jag mår bra, börjar återfå lite energi efter denna gråa vinter =/ Och detox kur går bra, bara en vecka kvar nu! =)

Mer inrednings tips!

http://www.juliasvitadrommar.se/

http://www.systerlycklig.se/default.aspx

Glad påsk!

åsa sa...

Hej! Jag planterade några penseér och lite grönt i en kruka och satte på trappen. De tål om det är kallt ute. Glad påsk! Kram Åsa

Anna och Emma Larsen sa...

Hej Frida!

Ja, bilder måste komma ut snarast! Men det är liksom inte så kul att lägga ut nåt när det inte riktigt är klart. Här på bloggi kanske en bild eller två dyker upp iaf. Nu har vi ju nästan tapeter i hela hallen också!

Ja, jag håller med dig. Jag gillar också Less is more. Kanske bara blir en kruka och en liten sten. Men jag tar nog bara en blank sten utan text. Jag håller dig updated!

Härligt att höra att detoxkuren går bra! Kul också att höra att du börjar hitta tillbaka. Det är inte roligt när allt känns grått.

Glad påsk!

Krameli!

Hej Åsa!

Tack för tipset! Kan inte du lägga ut nån bild på dina verk? Typ plattorna och allt som ni har donat med? Jag är nyfiken!

GLAD PÅSK!
KRAM!