söndag 29 mars 2009

Tecken på friskhet

Btw, jag är nästan helt frisk nu från min förkylning. Vicks, nässpray, echinagard och alvedon varvat med Ipren gjorde susen. Man kan få det mesta för lite pengar, till och med hälsa. Ja, i vissa fall,
(i v i s s a fall så att jag inte trampar nån på tårna. Det vore för hemskt).

Ändå så testar jag att svälja och hosta hela tiden liksom för att försäkra mig om att det inte gör det minsta ont. Lika skönt varje gång. Men ska jag ändå fortsätta ta nässpray eftersom nästan fortfarande är lite täppt och tänk om sjukdomstiden kommer tillbaka om jag slutar? Jag vill verkligen inte bli funktionshindrad i min vardag. Typ inte kunna träna, eller vara ute längre stunder om jag fryser det minsta lilla, eller att inte kunna svira på stan, eller sova lite. Det är nog det värsta, att man sover så mycket när man har symtom på sjukdom. Det går bort så mycket tid. Och jag känner mig som världens slappaste. Typ som en såndär sunkig spinkig gymnasiekille som är blek, har nerdragna persienner även dagstid och sitter framför datorn hela dagarna och spelar mystiska spel eller ägnar sig åt konstiga aktiviteter av hackigt slag, samtidigt som man dricker massa cola.

Puss A

Inga kommentarer: