måndag 26 januari 2009

Effektivitet och vurpan

Effektiviteten själv. Det är jag idag det. Jag har hunnit jobba, gått långpromenad, betalat räkningar och fixat med viktiga papper osv. En klapp på axeln till mig själv. Borde egentligen börja plugga lite smått nu också, men det är en heeeelt annan historia.

Min högra sida av kroppen är helt öm. För idag har jag ramlat. R som i Ramlat Riktigt ordentligt. Gjorde en rejäl vurpa på den ispackade snön när jag skulle skynda mig till bussen. SMAAACK!! sa det när kroppen slog mot backen. Som tur var hamnade jag på sidan och som vanligt reste jag mig upp snabbt som attan för att vända mig om och se efter om någon sett. Det hade ingen. Med tårar i ögonen slog jag händerna för knäna och skrattade högt för mig själv och åt mig själv. Torkade bort snön och gick vidare haltandes. Men med högt huvud.

Nu är det "Bonde söker fru- Bröllopet" på tvn. Och töntigare person än Bonde-Magnus får man leta efter. Fy, klarar inte av honom! Han borde dessutom vinna typ SM i bortsägningar och pinsamheter någonsin i svensk tv.

Tjingeling!

Puss E

Inga kommentarer: