torsdag 7 januari 2010

Bye bye granen!

Äntligen hemma i soffan och tar det lugnt. En helt vanlig torsdag kan vi kalla jobbdagen idag. Eller ok, kanske inte helt vanlig. Lugnare än vanligt var det allt. Lindos och jag hade även efter flera veckor utan varandra en hel del att catcha upp. Att vi dessutom hade så kallt på jobbet att både fingrar och tår frös till is hör väl heller inte till vanligheten. Något värmeagrigat hade tydligen frysit sönder. Kanske inte så konstigt när termometern visade -25 grader igår! Men för att kompis och jag skulle slippa bli alldeles blåfrusen idag lånade två vänliga själar ut en kupévärmare och ett element till oss. Snällt!

Nu sitter jag och funderar på om jag ska börja plocka undan granen innan vi ska till Carro och Olle. Jag har inte riktigt hunnit med det än. Stakarna tänkte jag ha kvar ett tag till men granen och tomtarna får nog säga god natt för det här året. Så här såg det btw ut hemma hos oss på julafton. Ni behöver väl kanske inte bry er så mycket om att blixten råkade vara avstängd.


Puss A

Inga kommentarer: