torsdag 1 oktober 2009

Höst

Way to long. Mycket som händer både på gott och ont. Mest gott som tur är!

Imorse var det minusgrader ute. Jag har nog inte riktigt fattat att det är höst nu. Letade iaf fram min allra största och varmaste halsduk och susade till jobbet. Jag lyssnar alltid på P3 "Morgonpasset" i bilen. Jag dör litegranna över Hanna, en av programledarna, hon är nästan min roligaste person. Ja, förutom hemmafrun Maria "Toppen" Montezami förstås. Jeje, jag har iaf kommit på att jag gillar hösten även om jag nog helst vill att julen komma. Jag har redan hunnit spela en och annan julskiva. Jag passar på medan Robbelli är borta eftersom han tycker att det är alldeles för tidigt. Min favorit är naturligtvis Carola men Peter Jöback är en stark bubblare. Igår drog jag på Carolas julskiva från 91 typ och sjöng med i hennes något lite för käcka I vår vackra vita vintervärld; Mitt hjärta sjunger tingeling, ting ting ting tingeling ting och Svarten gnäggar, frustar mitt i vintern vi kuskar omkring. Här är det varmt och mysigt och rysligt pysigt med dig. Att åka häst och släde är en lycka och glädje för mig.... När jag försökte mig på hennes höga toner i sången fick jag ett akut hostanfall. Sången lät sådär kan jag tillägga.

Back to work.

Puss A

3 kommentarer:

Linda sa...

Härliga flickor de där Hollywood wifesen. När får vi se din alldeles egna blogg då? Kanske kan heta Sveriges svar på Anna Anka. Ganska lika där ni. Du beställer ju dyra märkesväskor från mjau mjau eller vad det nu heter. Tycker om dej iaf jag!

Konkluderadview sa...

Hanna är verkligen nått utöver det vanliga!

Peter Jöback och Roxy Recordings sa...

Hej!
Vi har läst att du lyssnar på Peter Jöback! Vill du träffa honom i vinter? Vinn en helkväll med meet 'n' greet, biljetter och resa till någon av hans magiska julkonserter! Läs mer på www.peterjoback.com.

(Ps. Din röst behövs! "Sing" behöver en puff uppåt på Tracks där den nu ligger på 17:e plats. Gör din röst hörd före måndag kl. 14.00 på; www.sr.se/cgi-bin/p3/tracks/index.asp?taskid=1 Ds.)

Mvh Peter Jöback & Roxy Recordings