torsdag 29 oktober 2009

Farmor

Vilken dag det har varit! Hjälp..när en sak börjar gå dåligt så verkar inte problemen ta slut. Det började redan imorse när jag stressad (som vanligt) skulle ta mig till skolan. Då går min fina farmorcykel sönder, hela stänkskärmen lossnade liksom så jag fick halvspringa den sista biten med stackars trasiga farmor för att hinna i tid. Jag är dessutom beroende av henne härnere så sen fick jag leta på en cykeldoktor för att laga henne.

Insåg rätt snabbt att jag inte skulle fixa det själv. Så till slut hittade jag en verkstad. Dessvärre var det rätt tight med att laga cyklar så jag skulle inte få farmor förrän imorn kväll (!). Så jag tog fram mina finaste puppy eyes och den snälla, snälla cykelverkstads farbrorn, (låt kalla honom det) tog fram verktygen och fixade farmor på plats. Så nu fick hon sig allt en uppfräschning och hon spinner som en katt i backarna.

Nåväl nu om 3 ynka min är denna h-vetes dag slut och imorn ska bli en annan dag! Det ser jag fram emot. Nu är jag dessutom klar med mitt pm och nu väntar bara sängen.

Puss E

Inga kommentarer: